Nejvíce bankovních produktů online umožňuje i nadále sjednat MONETA Money Bank

MONETA Money Bank umožňuje plně online uzavřít 28 z 29 sledovaných retailových bankovních produktů ve všech souvisejících zákaznických cestách (webové stránky, internetové a mobilní bankovnictví) z pohledu klientů a ne-klientů a znovu tak obhájila prvenství v rámci pravidelné analýzy Market Vision aktualizované v průběhu června. Na druhém místě se osamostatnila Česká spořitelna umožňující online sjednání u 23 procesů a na třetím místě skončila ČSOB, u které lze vzdáleně projít 22 procesy (v předchozím žebříčku se o druhé místo dělila společné s Českou spořitelnou).  

Online distribuce z pohledu ne-klienta banky (sledováno je 7 procesů, konkrétně pro běžný účet přes web / mobilní aplikaci, novou půjčku, konsolidaci, kreditní kartu, hypoteční úvěr a penzijní spoření) 

  • 100 % = MONETA Money Bank 
  • 71 % = Air Bank, Raiffeisenbank 
  • 57 % = Česká spořitelna, mBank, UniCredit Bank 
  • 43 % = ČSOB, Komerční banka 
  • 29 % = Fio banka 

Online distribuce z pohledu klienta banky v internetovém / mobilním bankovnictví (pro každý distribuční kanál je sledováno 11 procesů - spořicí účet, termínovaný vklad, podílové fondy, nová půjčka, konsolidace, kreditní karta, kontokorent, hypoteční úvěr, penzijní spoření, jednorázové a dlouhodobé cestovní pojištění) 

Internetové bankovnictví:

  • 100 % = MONETA Money Bank 
  • 91 % = ČSOB 
  • 82 % = Česká spořitelna, Komerční banka 
  • 73 % = Air Bank, Raiffeisenbank 
  • 64 % = Fio banka, mBank 
  • 36 % = UniCredit Bank 

Mobilní bankovnictví: 

  • 91% = Česká spořitelna, MONETA Money Bank 
  • 82 % = ČSOB 
  • 73 % = Air Bank, Komerční banka, Raiffeisenbank 
  • 64 % = Fio banka, mBank 
  • 36 % = UniCredit Bank 

Při zohlednění pouze těch produktů, které mají jednotlivé společnosti ve svém portfoliu, následují za první MONETA Money Bank na druhém místě Air Bank a na třetím místě mBank (pořadí je shodné s poslední aktualizací v říjnu loňského roku).  

Od poslední aktualizace se tuzemské banky zaměřily především na online sjednání investičních produktů v mobilní aplikaci, kdy nově tuto možnost klientům začaly poskytovat Air Bank, Banka CREDITAS a UniCredit Bank. Postupně se stále posouvají i online procesy hypotečních úvěrů. 

MONETA Money Bank rovněž dominuje segmentu podnikatelů a malých firem, kde aktuálně umožňuje kompletní online sjednání u 22 z 30 sledovaných procesů (73 %). Za ní následují Česká spořitelna a ČSOB shodně nabízející online uzavření 20 z 30 procesů (67 %). 

Metodologické poznámky: 

Za plnohodnotný online proces považujeme pouze takový, který lze dokončit plně online včetně podpisu smlouvy, nikoliv tedy procesy jen započaté online, ale s podpisem smlouvy následně osobní návštěvou pobočky. 

Banky nabízející pouze omezené portfolio produktů (tj. Banka CREDITAS, Max banka, Partners Banka a Trinity Bank) jsou rovněž sledovány, ale nejsou zahrnuty v celkových žebříčcích. 

Analýza je aktualizována v pololetní frekvenci. V prvním pololetí je mimo segment fyzických osob sledován z hlediska online distribuce produktů rovněž segment fyzických osob podnikatelů a malých firem, ve druhém pololetí trh stavebních spořitelen. 

Pro bližší informace kontaktujte: 

Michal Skalický, M: +420 702 077 103, E: Michal.Skalicky@marketvision.cz