Ochucené nápoje pod lupou: Jak nově vznikající značka Spraga zaujme spotřebitele?

V posledních letech jsme svědky neustálého růstu a inovací v kategorii ochucených nápojů. Výrobci neustále přicházejí s novými produkty, které mají oslovit nejen věrné, ale i nové zákazníky. Do tohoto dynamického odvětví nyní vstupuje i nová značka Spraga. Její vstup na český a německý trh je nejen odvážným krokem, ale i zajímavou výzvou, zejména s ohledem na konkurenci největších hráčů. 

Co Spraga nabízí? 

Spraga se od začátku snaží odlišit a nabídnout zákazníkům zajímavé alternativy. Jejich sortiment aktuálně zahrnuje kombuchu a dále jsou ve vývoji ledové čaje i energetické nápoje. Každý z těchto produktů má svou specifickou cílovou skupinu, a zatímco ledové čaje jsou mezi spotřebiteli dobře známé a oblíbené, kombucha teprve hledá své místo na trhu. 

Co přinesl náš výzkum trhu? 

Aby společnost Spraga lépe porozuměla svým zákazníkům, provedli jsme studii, která zkoumala nákupní chování a preference spotřebitelů v Česku a Německu. Studie se soustředila na 4 hlavní faktory: chování zákazníků, výběr příchutí, design obalů a citlivost na cenu. Do výzkumu bylo zapojeno celkem 2000 respondentů – 1000 v každé zemi. Jednalo se o respondenty, kteří pravidelně pijí ochucené nápoje, a proto jsou potenciálními zákazníky Spragy. 

Největší zájem byl o citrusové příchutě, a to hlavně v plastovém balení o objemu 0,5 l.  Kombucha zatím zůstává méně známým produktem, což znamená, že Spraga bude muset věnovat více úsilí do jejího představení a osvěty mezi zákazníků. Co se týče ledových čajů a energetických nápojů je naopak patrné, že velkou část spotřebitelů tvoří mladší zákazníci. 

Studie představila několik návrhů obalů, mezi kterými si respondenti vybírali ten, který jen nejvíce zaujal. Výsledný vítězný design tak odpovídá skutečným preferencím zákazníků. Kromě toho jsme se při výzkumu zaměřili i na ideální cenové rozpětí – částku, kterou jsou zákazníci ochotni zaplatit za daný produkt. 

Jaké jsou příležitosti a výzvy pro Spragu? 

Kombucha, jeden z hlavních produktů značky Spraga, bude čelit výzvě, protože povědomí o tomto nápoji je v porovnání s ledovými čaji a energetickými nápoji zatím nízké. Společnost bude muset investovat do správné komunikace a marketingu, aby lidem ukázala výhody kombuchy a motivovala je k tomu, aby nápoj vyzkoušeli. Na druhou stranu to představuje obrovskou příležitost – pokud Spraga dokáže dobře vysvětlit benefity kombuchy, může si získat loajální zákazníky. 

Na základě výsledků z výzkumu Spraga připravila nabídku nápojů, která bude již brzy k dostání v obchodech. Pokud vás zajímá, který obal zvítězil, jaké příchutě budou k dispozici a jaké ceny můžete očekávat, najdete všechny tyto informace na webových stránkách společnosti Spraga (https://www.spraga.cz/). 

Rádi pomůžeme i Vám najít cestu k úspěchu na trhu. 

Máte-li zájem se dozvědět, jak získat data a přehledy pro váš vlastní projekt, neváhejte kontaktovat Danielu Kučerovou (daniela.kucerova@marketvision.cz).